Bezpieczeństwo i higiena pracy
Bezpieczeństwo i higiena pracy
BHP – powszechnie używana nazwa określająca zarówno zbiór zasad dotyczących bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy, jak również osobna dziedzina wiedzy zajmująca się kształtowaniem właściwych warunków pracy. W zakresie BHP znajdują się zagadnienia z zakresu ergonomii, medycyny pracy, ekonomiki pracy, psychologii pracy, technicznego bezpieczeństwa i inne.
Na straży przestrzegania BHP w polskich zakładach pracy stoi Państwowa Inspekcja Pracy (PIP), która konsekwentnie egzekwuje realizację przepisów prawa pracy. Podstawowe wymagania prawne dotyczące BHP zawiera Dział X Kodeksu pracy – oraz wiele rozporządzeń a w tym najważniejsze Rozporządzenie w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r. Nr 129, poz. 844 z późniejszymi zmianami[1]) oraz Polskie Normy.
Coraz częściej BHP w organizacjach staje się przedmiotem zarządzania podobnie jak zarządzanie jakością wg ISO 9001 czy zarządzania środowiskowego wg ISO 14001. Stopniowo zmienia się także nazewnictwo – coraz częściej wysoki poziom dbałości organizacji o BHP nazywany jest kulturą bezpieczeństwa. Dla potrzeb krajowych PKN wydał normę PN-N-18001:2004 Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.
Dlatego też organizujemy obowiązkowe szkolenia pracowników i pracodawców. W nowopowstających zakładach pracy, wdrażamy założenia przedsiębiorstwa, organizujemy stanowiska pracy. W istniejących firmach kontrolujemy stan zakładu, sporządzamy raporty z propozycjami zmian. Zarządzamy Bezpieczeństwem i Higieną Pracy.
Oferujemy
- obowiązkowe szkolenia BHP dla pracowników
- organizację stanowisk i pomieszczeń pracy oraz wdrażanie założeń
- kontrolę stanu zakładu pracy, sporządzanie raportów oraz propozycje zmian
- prowadzenie dokumentacji w przypadku chorób zawodowych oraz wypadków w pracy
Powyższe punkty realizujemy w oparciu o założenia oraz przepisy:
- system i regulacje prawne ochrony pracy
- ergonomia w kształtowaniu warunków pracy
- wymagania BHP dla budynków i pomieszczeń pracy oraz pomieszczeń i urządzeń higieniczno sanitarnych
- zagrożenia w transporcie i składowaniu materiałów
- promieniowanie, oświetlenie oraz energia elektryczna i elektromagnetyczna
- charakterystyka i klasyfikacja czynników niebezpiecznych i szkodliwych występujących w procesach pracy
- analiza i ocena zagrożeń zawodowych i wypadków oraz działania profilaktyczne
- zagrożenia pożarowe i wybuchowe oraz ochrona ppoż
- psychofizyczne właściwości człowieka w procesie pracy
- nadzór nad warunkami pracy i wzmożona ochrona pracy – ochrona środowiska naturalnego.
- Kodeks Pracy,
- rozporządzenia Rady Ministrów,
- rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej,
- rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej,
- Polskie Normy i Normy Branżowe.
Więcej informacji uzyskacie Państwo w naszym Biurze w Warszawie przy ulicy Marynarskiej 13, telefonicznie
lub kierując pytanie na adres: biuro@liczyk.com.pl